Vysoká výhra B-čka na úvod soutěže

11.11.2018 20:21

Tak jsme tu měli v neděli druhé, pro náš tým prvé,  kolo Regionálního přeboru. Hostili jsme Lutopecny,  které v prvním kole / my měli volno/ rozdrtili Sulimov B. Začal bych středou, měl jsem problémy se zdravotní pojišťovnou, ve čtvrtek se mi pokazilo auto a tak jsem mě obavy zda do třetice všeho zlého to nebude nedělní zápas. Naštěstí při jízdě autobusem do Zborovic jsem se celý polil horkou čokoládou / nikdy jí nepiji, ale když byla zadarmo? / a neštěstí bylo zažehnáno. Já byl velmi zvědavý, jak po letní přestávce budou kluci hrát. No spadla mi čelist. Osm šachovnic, ani na jedné žádná zakřiknutá pozice/ zde ta poznámka patří zvláště Jirkovi a kapitánovi/  a kluci do soupeře bušili co se do nich vlezlo. Určitě vysoká výhra potěší, ale mě daleko víc potěšil styl a vedení jednotlivých partii. V situaci kdy vedeme 3,5 : 0,5 ani jedna ze zbývajících nestála špatně spíše naopak.  

 

Pavlíček Jiří     1585

0:1

Indrák Jiří      1507

Snad největší překvapení dnešního dne. Jirka kašle na rošádu a útočí pěšci a střelci na královském křídle. Dokonce obětuje jezdce, aby si udržel tlak. Pod touto kombinací soupeř dělá hrubou chybu a ve dvacátém tahu se před matem vzdal. Výborně.

 

Nezdařil Vlastimil  1562

1:0

Vaverka Václav  1386

Kapitán jako vždy před zápasem lehce nervózní koho dostane na sedmé šachovnici. Vůbec mu nevadí, že pan Vaverka nedávno oslavil 80sátiny a v přijatém dámském gambitu získává prostorovou převahu v centru s útokem na pěšce f7. Soupeře neustále ohrožuje  a  na konec je z toho zisk jezdce. Soupeř nemá sil dále bojovat a partii vzdává. Skvěle vedená partie.

 

Šebestík Roman   1532 

0,5 : 0,5 

Bisaha Julius   1448

Roman „vyfasoval“ dalšího z šachových bardů. I on tlačí svými pěšci od začátku soupeře do pasivity. Utvořil pěšcový šíp a izoloval pohyblivost černých figur. Abych se přiznal neviděl jsem v jaké pozici se domluvili na dělbě bodů, ale podle mě důležitý půlbodík.

 

Štencel Karel     1726

1:0

Pospíšil Josej st.    1675

Když se ohlašovalo jednotlivé obsazení šachovnic, tak si říkám  Karel na Josefa umí. Minulý rok byla partie jasně v režii  našeho hráče. Já tomu říkám z psychologického hlediska, před zahájením o pěšce víc. Francouzská obrana rozehrána za bílého tak, že ani já jako „znalec“ tohoto zahájení jsem nechápal. Karel soupeře tak rozhodil, že  to  černý mohl ve 12 tahu vzdát. No nakonec to dotahal do 25 tahu s věží méně. Klobouk dolů. Vedeme 3,5 : 0,5 a tři body jsou velmi blízko.

 

 

Horák Vladimír   1719

0,5:0,5

Polišenský Jan   1680

Honza s černými se silného soupeře nezalekl a podle mého skromného názoru brzy vyrovnal pozici. Ve vypjaté situaci plné vazeb lehkých figur nabídl soupeř remizu. Mám dojem, že černý přece jen stál o něco lépe. Vše odhalí rozbor partie. Skvělé je to, že stav je 4:1.

 

Mojžíšek Jiří  1560

0,5:0,5

Katreňak Stanislav 1354 

Jirka od začátku bílými srdnatě útočil. Jeho pozice byla natolik dobrá, že obětoval přechodně figuru se ziskem pěšce a rozbití ochranného valu před černým králem. Tak trochu jsem doufal, že je to pouze otázka času, kdy náš hráč dovede partii do vítězného konce. Potom se to nějak zadrhlo a Jirka i s pěšcem navíc šel do remizové koncovky. Nevadí jeho půlbod znamenal  tři body pro nás.

 

Pospíšil Josef ml. 1224

0,5:0,5

Plachý Josef  1557 

Poslední šachovnice dva Josefové a věkový odstup minimálně 55 let. On ten věk vlastně i trochu kopíroval tento zápas. Náš Josef s černými skvěle rozehrál partii útokem na velkou rošádu. Potom jako by se něčeho zalekl a pozici s dvojcí střelců nevýhodně zablokoval. V tomto případě remis byla ziskem pro nás. Stav 5:2

 

Nezdařil Miroslav   1754

1:0

Stodůlka Petr  1830

Tak jako vždy „uzavírám startovní pole“, na svoji obhajobu musím říct tentokrát  bez časové tísně. Hrála se slovanská obrana a mě něco osvítilo, že jsem jí kdysi studoval s výhodou jezdce na c5. Podařilo se a já Petra dostal pod tlak se ziskem pěšce. Obrana černého byla houževnatá a já to zkoušel všemi možnými i nemožnými způsoby. Nakonec se to nepřesnost soupeře a zisk dalších dvou pěšců. Dobojováno 6:2  

 

 

Závěrem  poděkování za předvedený výkon všem našim hráčům.  Pokud předvedeme za 14 dní / 25.11.2018/ to samé v Pravčicích,  tak bude vedení B týmu nadmíru spokojeno.

 

 

—————

Zpět