Výrazné vítězství A-čka

07.01.2013 06:06

 

Za mlhavého nedělního jitra jsem vyrazil do Polešovic. Manželka mi před odjezdem zdůraznila, že minimálně půl bodu jinak nedostanu pozdní oběd. No mezi námi kdo by zas tak moc stál o vepřové rizoto, zvláště když můj předpokládaný soupeř má elo 2261, v plánu jsem měl, že se stavím po cestě zpět někde na gulášek. Setkáváme se v plné sestavě před Sokolovnou a podle polského obyčeje si potřásáme rukou – smích, nálada je výborná. Mojmír píše soupisku a konstatuje, že jsem se opět vyhnul peklu , pan Petrželka je napsán na 1 šachovnici – smích, nálada je výborná / moje/ . Je jasné že Polešovice staví na svých předních šachovnicích. S Mojmírem , Mírou a mojí maličkostí vše vyvracíme , první tři šachovnice - 2,5 bodu. I na ostatních kluci předvádějí své kvality a bojovnost. Výsledek jasně hovoří jak jsme silní.

Náplava Josef

1000

0

-

1

1662

Foltýn Karel

Karel má úkol jasný vyhrát , plní ho beze zbytku . Ovšem taky se zapotil po podle mě nepřesném tahu c5 a odpovědi soupeře e5 . Nakonec získává 2 pěšce navíc a v koncovce jasně dominuje.

Hrobař Vlastimil

1896

0

-

1

1823

Nezdařil Miroslav

Míra F. se mě zeptal jestli umím plavat ve Volze / první cigareta po 4 tazích – v Rusku jsem nebyl / , hrál se Volžský gambit. S pěšcem navíc čekám na útok soupeře, v 18 tahu dělá chybu, která ho stojí celý bod. Rizoto mě nemine.

Hlaváček Tomáš

1726

½

-

½

1758

Žalčík Vincenc (H)

Hlaváček Petr

1803

½

-

½

1847

Krejčí Petr

Tak trochu stáli naši šachisté proti bratrům Hlaváčkovým lépe – Vinca v dámském gambitu a Petrův soupeř hrál Caro- kana. Zvláště pozice Petra se mi líbila. Černý byl zatlačen do defenzivního postavení a musel čelit postupu pěšce na sloupci h. Ovšem za stavu 2:0 pro nás rozumné rozhodnutí.

Petrželka Josef

2261

½

-

½

1907

Prachař Mojmír

V každém případě dnes byl naší hvězdou Mojmír. S černými a na soupeřovo b3 v sicilské hrál skvěle. Mé obavy se nenaplnili, několikrát jsem viděl jak se kapitán trápí se soupeřovým jezdcem na d5. Dokonce jsem přesvědčen, že jeho pozice stála v koncovce za daleko větší pozornost než bílého. To by byl skalp kapitáne co ?

Stav je 3,5 : 1,5 pro nás a venku začíná hustě sněžit. Loučím se s  vědomím, že tři body z Polešovic odvezeme. Všichni, ještě hrající, po mém odchodu získávají plné body. Takže trochu okomentuji pozice v 12,45 hodin.

Donátek Kamil (H)

1488

0

-

1

1814

Trávníček Jaroslav (H)

 

Jardův první bod pramenil z trpělivosti. Černými si vybudoval silný tlak ve středu a po výměně snad všeho co se dalo vyměnit, má pěšce navíc s jednou věží na každé straně. Koncovka je zahrána velmi předpisově. Zvedám se a vím , že za chvíli bude stav 4,5 : 0,5

Míša Stanislav

1947

0

-

1

2102

Firych Miroslav (H)

Míra v minulém roce velmi rychle vyhrál s p. Míšou. Letos se naše opora vyloženě tak nějak kroutila nebo spíše nudila – nevím . Bílý hrál přesně a Míra hledal jak rozvířit stojaté vody sicilské. Najednou po útočném tahu bílého d5 hraje pro mě zcela nepochopitelný tah Se6. Při poslední cigaretce se ptám co to je to Se6. Odpověď „no potřeboval jsem to trochu rozvířit ať se na šachovnici něco děje“ a asi dělo, protože Míra si připsal plný bod.

Náplava Michal

1706

0

-

1

1841

Sas Roman

 

Přicházím k šachovnici, kdy jsou po pár tazích vyměněny dámy a několik figur. Tak nějak se to postavení nelíbí našim glosátorům, ovšem já jsem klidný. Romanova síla je v poziční hře. Než odjíždím usmívám se, opět jsem měl pravdu. Roman přetlačuje pěšci soupeře na dámském křídle.

 

TJ Polešovice

 

ŠO TJ Zborovice A

Petrželka Josef

2261

½

-

½

1907

Prachař Mojmír

Hrobař Vlastimil

1896

0

-

1

1823

Nezdařil Miroslav

Míša Stanislav

1947

0

-

1

2102

Firych Miroslav (H)

Hlaváček Petr

1803

½

-

½

1847

Krejčí Petr

Náplava Michal

1706

0

-

1

1841

Sas Roman

Hlaváček Tomáš

1726

½

-

½

1758

Žalčík Vincenc (H)

Donátek Kamil (H)

1488

0

-

1

1814

Trávníček Jaroslav (H)

Náplava Josef

1000

0

-

1

1662

Foltýn Karel

 

:

 

 

Příští zápas hrajeme doma proti Bojkovicím 20.ledna 2013 a doufám, že naše šňůra výher bude pokračovat.

 

Míra Nezdařil

—————

Zpět