V prvním kole RP poráží B-čko Rusavu

20.10.2019 20:57

Abych začal od začátku. Nejprve pátek a sobota výlet do Jižních Čech a v neděli výlet na Hanou. S manželkou jsme navštívili Český Krumlov, kde jsme přespali a druhý den pak Hlubokou nad Vltavou. Když se mne zeptala, proč nestrávíme tak krásný víkend až do neděle, musel jsem jí připomenout, že začala šachová sezona.“ Vždyť jsi poslední 3 měsíce vůbec netrénoval“- co na to říct.

 No a tak v neděli jsem vyrazil na výlet do Zborovic. Musím se přiznat , že poslední dobou nějak zapomínám a tak když přijel Vlastik s Martinem a Honzou divil se proč není nachystaná místnost. Snad jsem to odčinil svojí partií, která se mi povedla a upravovala konečný stav na 5:3. Tedy zapsali jsme si na konto první tři body. Dnes jsme byli bez Mojmíra a Karla kteří hráli KP. Naše řady posílil Martin Štencel.  

Na zahájení pár fotek a začíná se. Obcházím šachovnice a nikde nevidím jediný problém, naopak Jirka Mojžíšek snad po 10 tazích získává figuru. Jirka, Honza  a Roman mají zdatné soupeře a postupem času přicházejí, že mají nabídnutou remízu. V té době já stojím výborně, na výhru stojí Martin, Vlastik a i David má o 2 pěšce víc. Souhlasím a je to 1,5 : 1,5. Za chvíli končí Jirka Mojžíšek a vedeme. Martin svojí trpělivou hrou získává nejen iniciativu s černými, ale sloupl i dva pěšce. Soupeř to psychicky neunesl a hop je z toho vidlička – pěkně zahrané – a vedeme 3,5 :1,5.  Koukám na poslední tři šachovnice a jsem spokojený. Začínám frontální útok pěšcem na f5. Přichází Radek a konstatuje, že Vlastik přehlíží dámu a brzy prohrává – nic se neděje kapitáne, jako minulý rok když někdo udělal hrubku zastoupí ho kamarádi. David jde do koncovky sice má o pěšce víc, ale při lehkých figurách je to remis. Stav 4:3 a já jako vždy hraji poslední partii. Mám o dva pěšce navíc a pozici která se nedá pokazit, po vynucené výměně dam Pavel podává ruku a gratuluje. Hezká neděle.

 

1.

Nezdařil Miroslav        1794

1

0

Krajcár Pavel    1760

2.

Polišenský Jan            1725

1/2

1/2

Zlámal Michal   1679

3.

Prachař David       1620

1/2

1/2

Ševčák Miroslav   1698

4.

Indrák Jiří     1565

1/2

1/2

Piskač Ondřej   1670

5.

Nezdařil Vlastimil 1598

0

1

Růdl Karel     1373

6.

Šebestík Roman  1530

1/2

1/2

Wegrzyn Petr   1214

7.

Mojžíšek Jiří      1533

1

0

Lichtenberg Petr 1000

8.

Štencel Martin    1375

1

0

Bartošek Zdeněk  1112

                                                                      5 : 3

 

Bezezbytku všem velké díky za bojovnost a také šachový um. Věřím, že za 3 týdny budeme stejně bojovat s ŠK Holešovem C , jako dnes s Rusavou.

Míra Nezdařil

 

—————

Zpět