Těsná prohra B-čka

18.02.2018 17:39

Dnešní zápas rozeberu z jiného úhlu pohledu, než jsem dělal doposud a napíši co stálo za dnešní těsnou prohrou z Holešovem. Mohu si to dovolit, protože jsme měli dnes navíc.  Základní údaje : Holešov B chce postoupit přijíždí se sestavou kdy na všech šachovnicích má vyšší elo. Otázka zní jaký je rozdíl  prohrát 4,5 : 3,5 nebo 5,5 : 2,5 ? Rozdíl není žádný prostě jsme prohráli. Chtěl jsem koučovat tým, protože se nám to již 2x vyplatilo, když jsem se nezabýval svojí partií a mohl jsem „usadit“ ty kteří přišli žádat o remis. Dnes chtěl můj soupeř  vyhrát a tak jsem hrál až do 13,15 hodin.

Jestli mohu, vyzvedl bych výkon Romana / jeho soupeř měl v tomto ročníku samé vítězství / a Davida. David má absolutorium. Sleduji ho delší dobu hraje rozvážně ale přitom útočně. Soupeř útok na královském křídle sice nápor odráží za cenu kvality, ale má spojené pěšce v centru a tlak. David nehraje hr hr přemýšlí  a soustředí se na problém, který na šachovnici vznikl. Nakonec získává pěšce i celou partii. No a to by tak bylo vše dobré.

Mám složitou pozici a po druhé přichází Josef, že to mají vyrovnané a soupeř nabídl remis. Otáčím se a říkám „ jak se cítíš“ . Moje chyba měl jsem prostě říct ať hraje dál a možná by to bylo jako v Bystřici. No nejvíce mě v oblasti mých rad mrzí Vlastik. Poprvé mu říkám pozici máš jasně lepší černý má zablokované pěšce na bílých polích a bělopolného střelce  a Vlastik k dispozici jezdce. Stačí převést jezdce na c5 nebo d6 a soupeř má obrovský problém. A opět za hodinu „nabídl mi remis a rád bych jí vzal“. Co na to říct no spíše si položit otázku jsem s psychologického hlediska zda jsem  schopen porazit hráče 1700 ? Asi tak.  

Honza nezvládl přechod ze středí hry do věžkové koncovky. Pár tahů a soupeř to měl vyhrané . Ovšem Pavel byl na plese a co předvedl v koncovce to bylo tak na hráče s elem 1100. Honza sedí a hraje. Zoufalství dosahuje vrcholu a tak ve vyhrané pozici nabízí našemu hráči remis.

Přehrávám si Jirkovu partii. Láďa je výborný hráč, ale pěkně zvoral zahájení. Jirka má kolem 15 tahu již převahu a najednou tah Kh8. Když analyzuji Jirkovy partie upozorňuji, že každý tah zvláště ve střední hře musí mít svoji logiku. Kh8 nemá ani účel ani logiku ale stále se nic neděje. 16 tah hrubka začátečníka a čistá figura pro soupeře.

Karel – partie tak to je snad již po třetí za sebou. Karel hraje divočinu a vyplácí se dvacátý tah  velká rošáda a soupeřovo f5. Zcela jasně vyhraná pozice  3,60 pro bílého. 22 tah a převaha Karla dosahuje výšin 6,00 no dál se to snad ani nedá komentovat  3x za sebou vyhrávalo exf5 s výhodou 10,00.  Nakonec Karel nevidí že mu soupeř bere zadarmo dámu.

Moje partie- nikdo neudělal chybu a tak se šlo do remizové věžkové koncovky.

Co říci na závěr optimistického ?  Nepodceňme Morkovice a Litenčice oba týmy v neděli vyhrály.

Šach.

2

  ŠO Zborovice B

ELO

-

7

  ŠK Holešov B

ELO

3½:4½

4.1

 
 

Nezdařil, Miroslav

1790

-

 
 

Macůrek, Miloslav

1881

½ - ½

4.2

 
 

Polišenský, Jan

1642

-

 
 

Krajcar, Pavel

1746

½ - ½

4.3

 
 

Štencel, Karel

1750

-

 
 

Chutný, Tomáš

1738

0 - 1

4.4

 
 

Indrák, Jiří

1518

-

 
 

Ševela, Vladimír

1777

0 - 1

4.5

 
 

Prachař, David

1573

-

 
 

Sovadina, Martin

1756

1 - 0

4.6

 
 

Šebestík, Roman

1536

-

 
 

Žáček, Svatoslav

1673

½ - ½

4.7

 
 

Nezdařil, Vlastimil

1540

-

 
 

Dvořák, Eduard

1563

½ - ½

4.8

 
 

Plachý, Josef

1593

-

 
 

Hromada, Jiří

1624

½ - ½

 

—————

Zpět