První prohra B-čka

08.12.2019 19:54

ŠO Zborovice B – EMKaD Holešov A  3:5

V prvé řadě musím předeslat, že beru plnou zodpovědnost za výsledek dnešního zápasu, ne však za výkon jednotlivých hráčů zvláště na šachovnicích od 5 – 8 . Můj skromný názor je ten, že možná jsme i tu prohru potřebovali, abychom si uvědomili, že nic nejde samo. Upozorňoval jsem na tuto skutečnost po zápase v Pravčicích .

Ano bojovalo se, ale jak jsem obcházel šachovnice musím konstatovat, že Holešov si vítězství plně zasloužil. Pro nás je to ponaučení, i přes silnou sestavu mužstva lze prohrát.

Pochvala samozřejmě prvním dvou deskám, kde jsme plně bodovali. Mojmír se sice trápil, ale já mu věřil. Získal v zahájení pěšce a tak se o něho obával, že nejenom ho musel vrátit, ale i v nevýhodné pozici. Mě osobně upoutal tah – já jim tak říkám tah „ bu bu bu „  v tomto případě h4. Místo po správném Kg8 zahrál Jg6 a Moja to dohrál skvěle.

Tak letos se mi daří 4/4 je slušná bilance. S Mirkem jsem hrál minulý rok  v krajské soutěži a také se mi podařilo zvítězit. Teď jsem po výměně dam zkoušel tlačit na slabinu c3 a a3 . Nakonec jsem se vloudil svými věžemi na první řadu soupeře a po jeho hrubce jsem získával dva pěšce a tak se raději bílý vzdal.

Tandem Karel a Tonda na třetí šachovnici. Jelikož si Karel s Tondou minulý rok / mám takový dojem/ velmi rychle poradil, čekal jsem i na třetí šachovnici bodík. Vše tomu nasvědčovalo. Pěkná pozice s pěšcem na víc a na každé straně 2 lehké figury. Karel přehlíží ve 41 tahu prakticky vyhrávající tah e6 a posléze vše spěje do remízové koncovky.

David – tedy ono to již tady začalo – celý ten dnešní „ průšvih“.  David nemá rošádu je stále v nějaké nepříjemné vazbě na dámu sice má dva pěšce navíc. Nakonec ho to stojí figuru, i když s třemi trženými pěšci. Nakonec to dobojoval na remis – soupeř 1250 elo ?

Jirka Indrák  - tady to bude chtít pořádnou analýzu zda se  v koncovce dala zastavit lavina tří pěšců proti jeho koníkovi navíc. Nedala podle výsledku. No kouknu se na to.

Roman – tak tady skoro nevím co napsat, stísněná pozice, ale Roman z toho vybruslí velmi pěknou hrou, jde se do koncovky ale i bleskovky. Ta se stává našemu hráči osudnou určitě v remízové pozici dostává jezdce šach a přichází o střelce a je konec partie.

Někteří mi asi vyčtou, že jsem urazil bohyni Cassi,  když jsem postavil místo Mojžíška Martina Kuciána. Za prvé Jirka  po mém dotazu jak to vidí sám se nabídl, že dnes bude stát. Moje vina, že jsem na druhé straně podcenil soupeře.

Martin šel s Mirkem Kuncem do minimálně remízové koncovky, kde měl spojené dva pěšce proti střelci – hrubka přichází o pěšce a je po partii.

Martin Kucián – hrubka v zahájení , musí se podívat že vazba jezdce na c6 je základní šachové orientace v zahájení. Sice ještě bojoval a  vytvořil si šanci, ale  prostě soupeř vše pohlídal a zapsal si plný bod.

Snad jen na závěr : Holešov se rval a zasloužil si odvést dnes 3 body ze  Zborovic

TJ ŠO Zborovice B 3 - 5 4ŠK EMKaD Holešov A

1 Prachař Mojmír 1903 1 : 0 Sovadina Martn 1721

2 Nezdařil Miroslav 1794 1 : 0 Janík Libor 1661

 3 Štencel Karel 1759 ½ : ½ Peška Antonín 1650

4 Prachař David 1620 ½ : ½ Do Minh Hieu 1245

5 Indrák Jiří 1565 0 : 1 Směšný Ivan 1649

6 Šebestk Roman 1530 0 : 1 Janík Miroslav 1590

 7 Štencel Martn 1375 0 : 1 Kunc Miroslav 1442

8 Kucián Martn 1229 0 : 1 Tomeček Marián 1371

 

Nic se neděje, jsme druzí v tabulce a 5.ledna 2020 zajíždíme do Litenčic . Věřím, že opět prokážeme svojí sílu .

Jménem vedení Bčka přejeme s Vlastikem všem našim šachovým kamarádům příjemné prožití svátků vánočních, bohatou nadílku a na Štěpána se sejdeme, abychom si zablicali.

Míra Nezdařil

 

—————

Zpět