Prohra B-čka s favoritem

21.01.2018 18:20

Neděle ráno a vesele sněžilo na celém území Moravy. Sjezd z dálnice a holá pláň místo vozovky až do Zborovic. Přicházím do hrací místnosti – bratři Nezdařilové a soupeř ze Sulimova.  Jsem přesvědčen o tom, že se nás kluci báli. Poprvé postavili prvních osm desek. Viditelně se jim ulevilo, když zjistili, že Mojmír hostuje a Jirka nemohl. Když jsem hodnotil minulý zápas v Holešově tak jsem byl dost rozhořčen našim výkonem. Dnes i přes to, že jsme prohráli s favoritem, musím konstatovat, že jsme se na všech osmy šachovnicích se soupeřem doslova porvali. Nic se neděje, prohráli jsme po srdnatém boji 5:3 a to já ještě stál s Liborem Daňkem na výhru. Pochvala Vlastikovi, který soupeři nedal šanci.   

5.8

 
 

Nezdařil, Radek

1489

-

 
 

Bednařík, Vratislav ml.

1616

0 - 1

5.4

 
 

Prachař, David

1573

-

 
 

Hora, Miroslav

1750

0 - 1

5.5

 
 

Šebestík, Roman

1536

-

 
 

Žák, Alois

1688

0 - 1

 

Raďa bojoval, ve střední hře to vůbec neměl špatný, ale při přechodu ze střední hry do koncovky přišel o pěšce na a7 a při stejnopolných střelcích rozhodl pochod volných pionků na sloupci a a b. Roman jak zabojoval minulý týden za Ačko tak dnes mu nevyšlo ale vůbec zahájení. Ve 13 tahu přišel o kvalitu a soupeř si pohlídal přechod do vyhrané koncovky. Na Davidovu partii si raději počkám až mi ji pošle. Hrál s černými útočně ovšem Míra Hora je starý šachový matador a tak vyčkával  na chybu, uloupil pěšce na e6 a bylo po partii.

5.6

 
 

Nezdařil, Vlastimil

1540

-

 
 

Pospíšil, Emil

1648

1 - 0

 

Vlastik s úsměvem nechal hned v zahájení jedovatého pěšce na b7. Soupeř nepohrdl a vzal pěšce dámou a potom se divil co se vlastně v tom středu šachovnice  děje. Nejen, že kapitán získal pěšce zpět ba ještě dva navíc, donutil bílého krále uprchnout  na f2 a nakonec přesnou hrou získal kvalitu a další materiál. Soupeř se raději vzdal.  Stav 3:1

5.3

 
 

Štencel, Karel

1750

-

 
 

Bártek, Jan

1846

½ - ½

 

Soupeř na Karla nastoupil s francouzskou obranou. Pokud jsem sledoval partii tak celou dobu to bylo na plichtu. Po výměně a přechodu do věžkové koncovky bylo jasné, že dojde k dělbě bodů.

5.7

 
 

Plachý, Josef

1593

-

 
 

Svobodník, Milan

1635

½ - ½

 

Tak Josefova pozice se mi ve střední  hře moc nezamlouvala. Po výměně těžkých figur musel obětovat pěšce. Nakonec po nepřesnostech černého dospěla partie do remizového postavení. Josef jako vždy bojoval.

5.2

 
 

Polišenský, Jan

1642

-

 
 

Závodský, Jiří

1826

½ - ½

 

Za stavu 4:2 Honza Polišenský měl v dámské  koncovce o pěšce méně. Sulimovu k vítězství stačila remis. V té chvíli  Honza věděl, že bude rád když uhájí plichtu. Soupeři si podali ruce a Sulimov si vezl ze Zborovic 3 body.

 

5.1

 
 

Nezdařil, Miroslav

1790

-

 
 

Daněk, Libor

1981

½ - ½

 

Poslední boj a první šachovnice. Libor je výborný šachista a tak, aby to neměl tak jednoduché trochu jsem hned 2 tahem odbočil od jeho oblíbených indických a jiných gambitů. Nakonec to vyšlo a v průběhu partie to bylo vyrovnané.  Libor podle mě tak  trochu ztratil trpělivost a umožnil bílému jít do vyhrané pozice. Ovšem,  to bych nesměl být já a nebyl v těžké časovce. Nakonec mi soupeř nabídl smír a já přijal. Škoda mít o 10 minut na hodinách víc tak jsem do toho šel.  

Šach.

2

  ŠO Zborovice B

ELO

-

5

  ŠK Rapos Sulimov A

ELO

3 : 5

5.1

 
 

Nezdařil, Miroslav

1790

-

 
 

Daněk, Libor

1981

½ - ½

5.2

 
 

Polišenský, Jan

1642

-

 
 

Závodský, Jiří

1826

½ - ½

5.3

 
 

Štencel, Karel

1750

-

 
 

Bártek, Jan

1846

½ - ½

5.4

 
 

Prachař, David

1573

-

 
 

Hora, Miroslav

1750

0 - 1

5.5

 
 

Šebestík, Roman

1536

-

 
 

Žák, Alois

1688

0 - 1

5.6

 
 

Nezdařil, Vlastimil

1540

-

 
 

Pospíšil, Emil

1648

1 - 0

5.7

 
 

Plachý, Josef

1593

-

 
 

Svobodník, Milan

1635

½ - ½

5.8

 
 

Nezdařil, Radek

1489

-

 
 

Bednařík, Vratislav ml.

1616

0 - 1

 

 

 

Kluci díky za účast a bojovnost. Za 14 dní jedeme do daleké Bystřice p/Hostýnem. Tak namazat lyže, vzít teplé oblečení a hurá na soupeře.

Míra Nezdařil  

—————

Zpět