B-čko vyhrává v Bystřici

02.02.2020 20:44

Tak dnes jsme vyjížděli do nejzazšího kouta okresu Kroměříž , tedy do Bystřice pod Hostýnem.  Byl to boj o čelní místa v tabulce.  Kluci  z Bystřice by si rádi zahráli krajskou soutěž, ale po bezchybném začátku  následovaly dvě těsné prohry a dnes  soupeř více než zdatný tedy naše Bčko. Sestava se určovala na poslední chvíli on byl totiž  ve Zborovicích  myslivecko-hasičský bál. Musím konstatovat, že příprava na plese byla skutečně velmi dobrá, protože rozhodli zápas právě tito borci.

Omluvili se postupně Karel Štencel, David Prachař, Roman Šebestík a nakonec i Petr Krejčí. Jak již je zvykem proti silnému soupeři hrajeme jak buldoci. Na druhé straně je fakt, že moje skvělá manželka mi na zápasy přibaluje jeden Neurol  pro všechny případy. Normálně si ho neberu maximálně tak na cestu zpět kolem 14- 15 hodiny. Dnes jsem ho chroupal v 11,30 v kuchyňce která je k dispozici pro zápasy domácích.

Dušan Myška – Mojmír Prachař, no nevzal jsem si alkometr, ale od pohledu bylo jasné, že Mojmír na plese více reprezentoval než pil. V pohodě sicilka, kterou podle mě hned v úvodu Dušan vůbec nezvládl. Konstatování naší jedničky po 10 tahu, stojím skvěle za remis to nedám. Za chvíli bylo vymalováno. Skutečně velmi zodpovědný výkon.

Jarda Kucián je po dnešku 100% a jak jsem měl možnost sledovat partii neudělal jedinou chybičku. Postupně získal 3 pěšce na víc a soupeř se vzdal až před postavením dámy a matem. No Jardo jak řekl kapitán Ačka asi tě postavíme v neděli.

Martin Kucián měl remisovou pozic a vlastně si to sám prohrál blokací svého střelce na b7. Ono to zamrzí, když člověk vidí jak se Martin snaží hrát dobře, ale jako by se dnes v něm něco zlomilo.

Druhý Martin tentokrát Štencel. Někdy je velmi těžké rozhodnout o tom když soupeř nabídne remis. Martin stál velmi dobře až výborně. No a já počítal 3 jasné výhry, já měl nabídnutou remis tedy 4:1 Rozhodl jsem ať jí Martin vezme – a rozhodl jsem špatně. Omlouvám se. Na druhou stranu mě překvapilo u tak mladého člověka jeho vyzrálost, když mi řekl, že to chápe,  protože kapitán / v tomto případě zástupce kapitána/ má tu zodpovědnost kdy se musí rozhodnout a je to pouze na něm.  

No a potom se děli věci kdy jsem šel chroupat prášek. Vlastik vede o čistou figuru má dámu věž jezdce a několik pěšců. Soupeř pouze dámu a věž a několik pěšců. Nepochopím asi proč po De2 nezahrál prosté Kg2 a i další tahy jasně ukazují, že kapitán neví jak dál. Přichází během chvilky o dva pěšce Nakonec soupeř reklamuje 3x opakované postavení. Remis. Normálně bych napsal, že se to stává, ale v této sezoně až nebezpečně často.

Mezi tím dokáže Jirka Mojžíšek malý zázrak a po chybách soupeře v jasně prohrané  pozici získává na konec cenný půl bod.  No je to kouzelník.

Nejlepší na závěr. Stav 4:3 pro nás. Je velmi těžké popsat co se dělo na šachovnici i tu atmosféru. Mojmír si mohl aspoň dát nabídnutou slivovici, ale co my řidiči?  Mám partiář a tak vám pošlu celou situaci, pouze připomínka, že Jirkovi do konce partie  zbývalo 7,30 minut. Krásná byla poznámka cestou domů od Jirky – i já měl obavy, měl jsem málo času. Je to dobrý Neurol zabral.

 

Šach.

7

  TJ Bystřice pod Hostýnem

ELO

-

1

  TJ ŠO Zborovice B

ELO

3½:4½

4.1

 
 

Myška, Dušan

1726

-

 
 

Prachař, Mojmír

1903

0 - 1

4.2

 
 

Pecl, Jaroslav

1757

-

 
 

Nezdařil, Miroslav

1794

½ - ½

4.3

 
 

Petr, Zdeněk

1710

-

 
 

Indrák, Jiří

1565

½ - ½

4.4

 
 

Novák, Zdeněk

1662

-

 
 

Nezdařil, Vlastimil

1598

½ - ½

4.5

 
 

Roček, Vladimír

1687

-

 
 

Mojžíšek, Jiří

1533

½ - ½

4.6

 
 

Dvořák, Miroslav

1532

-

 
 

Štencel, Martin

1375

½ - ½

4.7

 
 

Hlobil, Tomáš

1375

-

 
 

Kucián, Martin

1229

1 - 0

4.8

 
 

Vaňhara, Antonín

1345

-

 
 

Kucián, Jaromír

1502

0 - 1

 

Kolo snů a samostatné vedení v tabulce. Čekají nás doma nebezpečné Morkovice a na závěr pak Bčko Sulimova. Jménem vedení mužstva děkuji za vzornou reprezentaci našeho oddílu.

 

Poř.

Družstvo

Partie

  + 

  = 

  - 

 PH 1 

 PH 2 

 PH 3 

1

TJ ŠO Zborovice B

7

5

1

1

16

31,5

9,5

2

ŠK Holešov C

7

4

1

2

13

31,0

8,5

3

TJ Sokol Morkovice

7

4

1

2

13

30,5

8,5

4

ŠK EMKaD Holešov A

7

4

1

2

13

30,0

11,0

5

ŠK Rapos Sulimov B

7

4

1

2

13

28,5

8,5

6

TJ Bystřice pod Hostýnem

7

4

0

3

12

32,5

10,0

7

TJ Sokol Pravčice

7

3

1

3

10

28,0

7,0

8

Sokol Litenčice

7

1

1

5

4

25,0

6,5

9

SK Rusava

7

1

1

5

4

22,0

5,0

10

TJ Lutopecny/Měrůtky

7

1

0

6

3

21,0

4,5

 

Míra Nezdařil

 

—————

Zpět