Důležité tři body B-čka

04.01.2015 21:26

Tuto neděli byl opět „výlet“ po vlastech českých.  Kapitán s vidinou 2 metrů sněhu na silnicích a 20 stupňového mrazu zadal termín srazu v 7,45 ráno. Říkal jsem si, že asi hrajeme v Ostravě. Ó, nikoliv, zajížděli jsme na Rusavu! Byl jsem ubezpečen, že tam trvá cesta minimálně 55 minut – no já to zvládl i se sjetými pneumatikami za 38 minut. Z domácích nebyl přítomen nikdo, pouze kotelník se po svátcích snažil roztopit kotel.  V místnosti pěkných 16 stupňů! Mojmír se šel uklidnit pohledem na nedalekou sjezdovku a já si šel pokecat s vedoucím místního bufetu. Tam jsem zjistil, že byl na škole spolužákem Mirky Němečkové/ pro mladší generaci – kde je dnes hospoda u Přemka tam byl obchod u Němečků/  a že jsme rodina, protože jeho babička byla za svobodna Nezdařilová a pocházela z Chvalnova. To jsou věci!

Tíha zápasu byla značná! Abychom měli klid do druhé poloviny soutěže, museli jsme si odvést tři body, což se ale chvílemi zdálo nesplnitelné, jelikož po remíze Karla Foltýna a prohrách Jardy Kuciána a Davida Prachaře jsme hořeli 2,5:0,5. Já se dostal do pozice, kdy mi zbývalo 7 minut na 18 tahů a soupeř lišácky nabídl remis. Bez konzultace jsem ji raději přijal, protože naše poslední tři desky stály velmi dobře, což mne samozřejmě neomlouvá  jak to letos hraji.

Pak se ovšem zbývající čtyři borci zvedli ke skvělému výkonu. Tady se musím k něčemu přiznat… v minulém ročníku se mi dařilo, získal jsem 7/10, tak trochu jsem byl naštvaný za nevyrovnané výkony právě našich výše uvedených čtyř mušketýrů, kteří  bojovali na Rusavě. Letos se to obrátilo - já hraji mizerně a Jirka, Roman, Mojmír a Vlastik hrají velmi dobře. V jejich pozicích dnes nebyla slabina, naopak dostali soupeře pod tlak, mnohdy uloupili pěšce i dva   a na konec  získali  pro nás cenné vítězství.

Krajcar Pavel (H)

1707

½

-

½

1656

Foltýn Karel

 

Dobrá remis s černýma. Karel stál po velké rošádě bílého podezřele, tlak na pěšce d7 vyvrátil a naopak soupeř ve věžové koncovce rád nabídku přijal. 

Zlámal Michal

1662

1

-

0

1584

Prachař David

Bílek Miroslav

1486

1

-

0

1595

Kucián Jaromír

 

I když David útočil, zdálo se mi, že stojí nějak na královském křídle podezřele. Nakonec ztratil figuru a vzdal se. Jarda prostě dnes neměl svůj den , do koncovky šel v lepším postavení a vyloženě to „ nezvládl“. Pustil soupeřovu věž na pole f a byl konec.

Ševčák Miroslav

1690

½

-

½

1827

Nezdařil Miroslav (V)

 

V úvodu jsem se již dost zkritizoval. Od 10 tahu mám +1,45 a nakonec v časové tísni jsem rád za remis.

Dvořák Miroslav (H)

1490

0

-

1

1513

Indrák Jiří

 

Při přehrávání partie jsem musel zkonstatovat, že Jirkův soupeř se mohl vzdát již kolem 15 tahu. Útočné pojetí centralizace lehkých figur. Bezchybné zvyšování tlaku na královském křídle a závěrečná oběť s hezkou pointou. Jirka je v laufu. Moc hezky sehrané.

Vaculík Petr (H)

1839

0

-

1

1855

Prachař Mojmír (V)

 

Mojmír je čaroděj ze země OZ. V Uherským Brodě dokázal z remisové pozice získat bod a dnes to zopakoval. Když mi zavolal kapitán a bratr v jedné osobě, že Mojmír vyhrál – nevěřil jsem. Pozice jasně remisová. Ovšem pak jsem zjistil, že soupeř vše vsadil na jednu kartu a hrál riskantně. Někdo mu měl říci, že u Moji to neprochází.

Šico Petr

1519

0

-

1

1510

Šebestík Roman

Růdl Karel

1000

0

-

1

1476

Nezdařil Vlastimil

 

Závěr obou partií jsem neviděl, byl jsem již na cestě do Brna. Když jsem odjížděl oba kluci stáli výborně. Zastavuji se naposled u Romana a říkám si Db2 a je rozhodnuto. Roman bere dámu a staví ji na b2 – zameteno. Koukám vedle na  kapitánovu pozici. Pěšec navíc obsazen sloupec b a velmi hezká souhra věží. Bratr hraje a4 – zameteno. S klidnou duší odcházím.

SK RUSAVA

 

ŠO TJ ZBOROVICE B

Vaculík Petr (H)

1839

0

-

1

1855

Prachař Mojmír (V)

Ševčák Miroslav

1690

½

-

½

1827

Nezdařil Miroslav (V)

Krajcar Pavel (H)

1707

½

-

½

1656

Foltýn Karel

Zlámal Michal

1662

1

-

0

1584

Prachař David

Bílek Miroslav

1486

1

-

0

1595

Kucián Jaromír

Dvořák Miroslav (H)

1490

0

-

1

1513

Indrák Jiří

Šico Petr

1519

0

-

1

1510

Šebestík Roman

Růdl Karel

1000

0

-

1

1476

Nezdařil Vlastimil

 

3

:

5

 
 

 

Sedm bodů a  můžeme vzhlížet ke světlým / šachovým / zítřkům. V dalším kole hrajeme doma s Lutopecnami, které zatím nezískali ani bod. V případě plného zisku bodů bychom si upevnili pozici ve středu tabulky. 

—————

Zpět