Další vysoké vítězství B-čka

03.03.2019 17:08

Dnes jsme si jeli „skoro“ pro medaili. Holešov a soupeř s EMKaD „B“. Než jsme s Davidem dojeli na místo boje potkali jsme tři kontroly policie – asi tam mají někde hnízdo. Místnost se začala příjemně vytápět krbovými kamny a sestava bez jediné skulinky. Bojovná nálada  a žízeň  po dalších bodech.  Na první desce jejich tahoun Petr Ploch  a já černé. Rozehrané partie a sem tam povzdychnutí  venku při kouřové.  Vše bylo zažehnáno jasným postojem zástupce kapitána „ nepárejte se s nimi „. Výsledek jasně hovoří o naší letošní formě 2:6.

 
 

Peška, Antonín

1655

-

 
 

Štencel, Karel

1726

0 - 1

 

Tonda to dnes hrál moc pasivně a to je voda na mlýn pro Karla. S černými se krásně dostal na druhou řadu  bílého a začal úřadovat. Vše vyvrcholilo obětí jezdce na f3 / kterou soupeř nepřijal / a nádherným závěrem šach – dáma. Výborně vedeme 1:0

 
 

Kunc, Miroslav

1510

-

 
 

Mojžíšek, Jiří

1560

½ - ½

               
 

Jirka si mi postěžoval po partii v KSZ, že mu to přestává myslet. Dnes dokázal opak a velmi pěkně a útočně rozehrál svoji partii. Tak trochu si myslím, že Míra využil Jirkova rozpoložení a nabídl mu ve střední hře remis. Byla přijata.  1,5 : 0,5

 
 

Janík, Miroslav

1646

-

 
 

Prachař, David

1618

1 - 0

               
 

David měl vyhranou pozici. Soupeřův jezdec se doslova krčil na h7 a pěšec navíc pro bílého byl vyhrávající. Došlo k určitému přehlednutí dvou vazeb a náš hráč má o figuru méně.  Já vím, že je to nesportovní, ale zrovna jsem se vracel z čumendy na zápas KP, kde jeho táta hostuje. Radek Zajíček je na prášky. Vše se na šachovnicích hroutí včetně Mojmírovi partie. Tak říkám Davide nic si z toho nedělej táta je na tom hůř.  1,5 : 1,5

 
 

Do, Minh Hieu

1264

-

 
 

Indrák, Jiří

1507

0 - 1

 

A zápas se začíná otáčet. Jeden z těch co byl na kouřové – nekuřák si postesk, že  má o pěšce  méně. A právě v tom tkví letošní náš úspěch. Jirka se na mě podíval  a říká „ je čas začít útočit“. Přicházím k šachovnici po nějaké době a náš hráč vede v koncovce o 2 pěšce a my vedeme 2,5 : 1,5.

 
 

Mikula, Peter

1320

-

 
 

Nezdařil, Vlastimil

1562

0 - 1

 

Kdo jiný by měl vyhrát když ne kapitán.  Kouknu na střední hru a zatím žádná převaha a k tomu střelec Sg2 je tam po f3 zaražený jak vidle v hnoji – mírně řečeno. Ovšem zkušenost a poziční hra se brzy projeví v zisku  figury a následně celého bodu. Vlastik je jistota.  3,5 : 1,5

 
 

Janík, Libor

1662

-

 
 

Polišenský, Jan

1680

0 - 1

               
 

Tak pokud jsem dnes někomu věřil na 100% tak to byly posily z Kroměříže.  Já jsem s Liborem hrál před pár týdny v KSZ  a věděl jsem, že na něho Honza má. Plně se to potvrdilo  a po pěkné poziční hře získal figuru. Bílý se dlouho snažil bránit, ale náš hráč mu nedal nejmenší šanci. Výborně 3 body si vezeme a stav je 4,5 : 1,5. 

 

 
 

Ploch, Petr

1981

-

 
 

Nezdařil, Miroslav

1754

½ - ½

 

Věděl jsem, že to budu mít dnes mimořádně těžké.  Petr začal partii a la GM Blatný  e3 – b3 , já celkem dobře reagoval a upřímně většinu zápasu jsem pozičně stál líp. Nakonec v 13,30 spravedlivá remis. 5:2

 
 

Tomeček, Marián

1330

-

 
 

Šebestík, Roman

1532

0 - 1

 

Kdyby byl konec srpna tak si myslím, že do Zborovic dojeli světští. Partie jak u kolotoče. Podle mě lepší pozice Roman a následné přehlednutí krásné oběti bílého na g6. Roman se orosil a s kvalitou méně začal bojovat. Je to jak v případě Jirky – nic není nemožné. A začal úřadovat. Moc jsem z toho neviděl ale v koncovce Roman o figuru víc a zajímavý trojpěšec na sloupci c.  To již byla pouze otázka techniky .  6:2 

Šach.

SK EMKaD Holešov B

ELO

-

1

ŠO TJ Zborovice B

ELO

2 : 6

4.1

 

Ploch, Petr

1981

-

 
 

Nezdařil, Miroslav

1754

½ - ½

4.2

 

Janík, Libor

1662

-

 
 

Polišenský, Jan

1680

0 - 1

4.3

 

Peška, Antonín

1655

-

 
 

Štencel, Karel

1726

0 - 1

4.4

 

Janík, Miroslav

1646

-

 
 

Prachař, David

1618

1 - 0

4.5

 

Do, Minh Hieu

1264

-

 
 

Indrák, Jiří

1507

0 - 1

4.6

 

Kunc, Miroslav

1510

-

 
 

Mojžíšek, Jiří

1560

½ - ½

4.7

 

Tomeček, Marián

1330

-

 
 

Šebestík, Roman

1532

0 - 1

4.8

 

Mikula, Peter

1320

-

 
 

Nezdařil, Vlastimil

1562

0 - 1

 

 

Musím říct, že mám radost z každého zápasu našeho Bčka, nejen bojovnosti ale i kvalitě odehraných partií .  Kráčíme ke stupni medailové a to by byl historický úspěch. 24 března hostíme v předposledním kole Bystřici pod Hostýnem.

 

—————

Zpět