Další prohra B-čka

18.01.2011 06:31

 

V šestém kole RP jsme na domácí půdě přivítali hosty ze Sokola  Holešov „A“ se svým vedoucím Tondou Peškem, který již od příjezdu oplýval velkou dávkou optimismu. Asi věděl proč. Nejvyšší porážku / co se týká skóre/ jsme utržili právě tuto neděli. Nutno podotknout, že soupeř až na moji a partii Jirky Indráka stál ve střední hře lépe. Katastrofa byla dovršena již před 12 hodinou kdy jsme prohrávali 4:0

 

6.5

2

ŠO TJ Zborovice B

 

2 - 6

5

Sokol Holešov A

 

 

2

 

Svašek Jan

1663

0 : 1

 

Holman Radek

1870

Honza prostě tu francouzskou hraje velmi volnomyšlenkářsky a přitom právě toto zahájení ze strany černého se musí hrát precizně,  jinak se dostane rychle do neřešitelných problémů. Pan Holman prokázal, že je znalec teorie a Honza musel položit krále již v 9 tahu – taková super miniaturka.

  

4

 

Mojžíšek Jiří

1608

0 : 1

 

Sovadina Martin

1680

Jirka Mojžíšem zahájil s černými holandskou a po úvodních tazích stál pevně , avšak záhy přehlíží pěknou kombinaci s přechodnou obětí jezdce na e6 a celá výstavba se mu brzy zhroutila.

 

8

 

Prachař David

1425

0 : 1

 

Botek Ludvík

1644

 

David na kterého jsem tak trochu spoléhal, protože to poslední dobou hrál velmi dobře, šel podle mě do italské po rychlých výměnách si „došel“ věží pro pěšce na a2 a dovolil průnik soupeřovy věže a dámy na 7 řadu, kde se jeho král dostal do smrtelných kleští.

 

7

 

Šebestík Roman

1458

0 : 1

 

Košata Jiří

1523

 

Roman Šebestík zahájil pěšcem f4 a soupeř až do 7 tahu zrcadlově opakoval tahy. V této partii pak rychle rozhodli ve středové hře černého střelci, kteří soupeřova krále sevřeli do pasti.

  

3

 

Kucián Jaromír

1715

½​:½​

 

Peška Antonín

1743

 

Jarda – tak tady jsem se pousmál hned na úvod. Tonda Peška asi přečetl mé zprávy na internetu a na Jardovo e4 odpověděl Skandinávskou obranou. Podle mě však tato obrana není plnohodnotná / rád ji však hraji v bleskovkách a celkem sní slavím úspěchy/ a černý má těžký úkol k vyrovnání pozice. Jarda se dostal ve střední hře do poziční nevýhody svého střelce na f1 . Nakonec to dal za remis.

  

5

 

Indrák Jiří

1511

½​:½​

 

Směšný Ivan

1683

 

Jirka Indrák s bílými zahájil e4 a soupeř mu odpověděl francouzskou. Rozhodně stál Jirka ve středové hře velmi dobře a dotíral na soupeřovu malou rošádu. Soupeřovu nabídku ke smíru odmítl a bojoval dál. Tady ani nevím v jaké pozici byla dána partie za remis, protože na svých hodinách jsem měl na 10 tahů 12 minut.

  

1

 

Nezdařil Miroslav

1812

1 : 0

 

Ploch Petr

1832

 

Jediný celý bod jsem zaknihoval já na první šachovnici proti silnému soupeři panu Plochovi. Hráli jsme slovanskou a já jsem nechtěl jít do teorie Sd3 a místo toho jsem postavil dámu na b3. Soupeř odpověděl Db6 a já si nechal udělat dvojpěšce za výměnu střelce. Koncovka byla velmi zajímavá . Bílý měl střelce a jezdce a soupeř 2 jezdce při stejném počtu 6 pěšců . Černý postupně udělal 2 poziční chyby a já  získal dva  soupeřovi pěšce na dámské křídle. 

  

6

 

Nezdařil Vlastimil

1480

0 : 1

 

Kunc Miroslav

1476

  

Vlastikovi opět soupeř nešel do aljechina a tak se brzy na šachovnici vytvořila trochu netypická situace, kapitán zaůtočil pěšci c a b na soupeřovo dámské křídlo a stál aktivněji . Poté mu soupeř nabídl remis a tak se přišel poradit . Musím se mu omluvit, ale jak reagovat na situaci kdy je stav 4:0 a každá remis znamená prohru mužstva. Vlastik sedl a bojoval, snad doufal v podobný vývoj partie jako v Litenčicích . Bohužel přehlédl ztrátu jednoho a následné přišel i o druhého pěšce a v dámské koncovce mu již soupeř nedal šanci – musím ho ale pochválit za bojovnost .

 

Příští zápas jedeme do Sulimova. 

—————

Zpět