B-čko stále na vítězné vlně

24.11.2019 22:06

Než začnu dnešním zápasem chci předeslat informaci, že v soboru jsme s Mojmírem byli účastníky zkoušek na rozhodčího R2 ve Zlíně. Nevíme, jak to dopadlo a pokud jsme neuspěli ani to nebudeme zveřejňovat. Testy byly skutečně náročné a vše bylo dost únavné, protože tomu předcházel seminář od 9,00 – 16,30 hodin. Když jsem se rozhlédl po místnosti tak „KlekiPetra „ bílý otec“ jsem tam byl snad jediný já. Otázka, co udělá rozhodčí, když vlétne do hrací místnosti dlažební kostka a poruší několik postavení na šachovnici. Moje odpověď „ Ve Zborovicích kolem Sokolovny máme asfalt takže je nemožné použití dlažební kostky“. Ale vážně mnohému jsem se tam naučil a dozvěděl. Pravidla jsou přísná, ale asi to tak musí být.

No a k dnešnímu zápasu. Jeli jsme bez tří hráčů základní sestavy, a tak nás doplnil Radek a ke svému prvnímu mistrovskému zápasu nastoupil Martin Kucián. S bílými to vůbec nehrál špatně a jeho půl bod byl velmi cenný. Kromě Jirky Indráka pár rychlých remis a úplný výpadek kapitána. Nebudu se rozepisovat, vím jak ho to osobně štve a tak jsem mu řekl nic se neděje budeme bojovat i za tebe. S Karlem jsme si řekli, že musíme jít „do krve“. Ono to, ale vůbec nebylo jednoduché soupeři i když mírné slabší elo se rvali jak o život. Karel s bílými zahrál svůj královský gambit. Skutečně se mi zdálo, že je to pěkná divočina. Nakonec Karel prokázal, jaký má přehled jak v pozici, tak i v závěrečné fázi partie. Výborně vyrovnáno 3:3. Já s černými na první šachovnici snad po 3 letech neodpověděl na d4 – d5 a tak jsem kombinoval Jf6 . Vím, že soupeř ty pozice ortodoxního gambitu zná. No myslel jsem si po 10 tahu, že cesta k vítězství je jednoduchá. Nakonec jsem trpělivou hrou šel do koncovky jedné věže a pěšce navíc. Hrál jsem to přesně a bylo to 4:3 pro nás . Jirka Indrák časovka, kterou překonal. Nakonec pěšcová koncovka s jezdci a 5 pionkama. Jirka prostě v tísni je jako kapr ve vodě a dokázal to v 14,55 zremizovat. Znovu musím opakovat béčko to je jeden tým, který se rve za ty kterým to zrovna v dané chvíli nevyšlo. Prostě parta. Dnes jí podržely první dvě šachovnice. Příště určitě to bude kapitán a parta ze zadních pozic. Tak tři zápasy 9 bodů – skvělé.

 

TJ Sokol Pravčice 3½ - 4½ 1 TJ ŠO Zborovice B

1 Mrhálek Ctrad 1632 0 : 1 Nezdařil Miroslav 1794

2 Bubeníček Miroslav 1652 0 : 1 Štencel Karel 1759

3 Pavelka Frantšek 1485 ½ : ½ Indrák Jiří 1565

4 Hubík Petr 1591 1 : 0 Nezdařil Vlastmil 1598

5 Zapletal Bruno 1524 ½ : ½ Šebestk Roman 1530

6 Pecháček Jaroslav 1411 ½ : ½ Mojžíšek Jiří 1533

7 Uličný Stanislav 1314 ½ : ½ Nezdařil Radek 1488

8 Ondruška Miloslav 1105 ½ : ½ Kucián Martn 1229

Když zvítězila i Bystřice tak se dělíme o 1-2 místo. No příště to nebude procházka růžovým sadem. Silný soupeř z Holešova 8.12 a poslední zápas v tomto roce.

Míra Nezdařil

 

—————

Zpět