5-kolo RP Kroměříž

13.12.2010 11:54

  

5. kolo RP Kroměříž

V neděli jsme zajížděli na derby do Litenčic. Situaci, která je více než povážlivá,  jsme řešili povoláním posil. Bohužel i v tomto směru se nám letos lepí smůla na paty. Nejprve se omluvil Honza Svašek kvůli studijním povinnostem a v sobotu večer pak Petr Krejčí ze zdravotních důvodů. Jako vždy nezklamal Roman Sas a přijel nás podpořit na první šachovnici. Před utkáním jsem mužstvu zdůraznil, že hrajeme až do „krve „ a remis se bere pouze ve vyloženě remizové pozici a s mým souhlasem. Kluci bojovali jako lvi, a nakonec těsná prohra nás musí mrzet o to víc. Kuriozitou bylo zahájení. Na všech 8 šachovnicích bílý táhl d4 mimo Radka, který si dovolil nejprve extravagantní g3, ale již druhý tah hrál d4

1

 

Štefek Jan

1663

½​:½​

 

Sas Roman (V)

1835

Dámský gambit v ortodoxní podobě , stísněnou pozici chtěl Roman oživit vývinem střelce na b7, bílý však neustále ohrožoval dámu na d8 vazbou a postupně kontroloval střed pole po výměně pěšců na sloupci d. Nakonec Roman nabídl remis v horší pozici a soupeř jí přijal.

 

2

 

Hůlka Alois

1669

0 : 1

 

Nezdařil Miroslav

1812

Tradice se musí dodržovat. Tři sezony za sebou jsem se utkal s panem Hůlkou vždy s černými francouzskou a vždy vyhrál. Tentokrát si na mě francouzskou přichystal soupeř a byl rozladěn, že jsem zahrál d4. V dámské gambitu si nejprve nešťastně postavil jezdce na b6 a  poté oslabil pěšce na e6. Hrál jsem důsledně a podle návodu M. Firycha jsem zesiloval postavení a přeskupoval figurky a nakonec v 38 tahu udeřil . Byla z toho pěkná kombinace spojená se ziskem 2 pěšců a nakonec i celým bodem. 

3

 

Hlisnikovský Ivo

1705

0 : 1

 

Kucián Jaromír

1715

Minulý rok  Ivo celkem jednoznačně prezidenta přehrál a letos mu Jarda měl co oplácet. Partii hrál velmi zodpovědně a postupně zahájil tlak jezdci na f6 a g6. Po výměně dvou lehkých figur se bílý jezdec zatoulal na pole h5 a po černého g4 zůstal zcela izolován. . Jarda přeskupil síly a získal pěšce právě na poli h4 po výměně jezdce střelcem. Poté došlo k výměně dam a náš hráč zcela nekompromisně prosadil pěšce po sloupci c . Pěkná partie.

 

4

 

Endlicher Milan

1568

1 : 0

 

Mojžíšek Jiří

1608

Jirka letos hraje své partie moc rychle. Nejprve  v zahájení zamotá hlavu soupeři a stojí lépe, ale hraje to jako rapid partii, takže soupeř využije chyby a byla z toho letošní 3 nula . Jako minule šel Jirka s Milanem do věžové koncovky o 2 pěšce méně a to se těžko dohání.

5

 

Nesvadba Antonín

1625

1 : 0

 

Indrák Jiří

1511

7

 

Ovečka Miroslav

1623

1 : 0

 

Šebestík Roman

1458

Glosování 5 a 7 šachovnice  jsem spojil ale ne, že bych byl líný, tak jak jsem sledoval obě partie tak bych se pouze opakoval. Oba dva měli velmi zkušené soupeře ale přesto se mi zdálo, že zahájení a přechod do střední hry měli velmi dobrý, dokonce jsem Romana pochválil jak stojí s nestorem litenčického šachu p. Ovečkou . Ale najednou se jejich pozice zcela sesypaly. Prostě je soupeři pozičně přehráli.

6

 

Hubík Petr (H)

1592

0 : 1

 

Nezdařil Vlastimil

1480

Vedoucí mužstva zpestřil  zahájení v dámském gambitu postavením dámy na b3 a měl zálusk na pěšce b7 . Soupeř totiž nepřesně zahrál Sd7   před vývinem jezdce na b8. Nakonec se Vlastik myšlenky vzetí vzdal a hrál poklidně svoji hru. Do koncovky šel s 2 věžkami a pěšcem navíc proti věžce a dvěma lehkým figurám. Když již byl zápas rozhodnut zeptal se mě / i v této situaci zodpovědné jednání /   zda má přijmout nabídnutou remis. Odpověděl jsem mu diplomaticky „ zápas je rozhodnut jak chceš ale já bych to nebral“. Načeš se zakousl do soupeře a prosadil pěšce na sloupci h.  Tak se má bojovat.

8

 

Dopita Petr

1478

1 : 0

 

Nezdařil Radek

1488

Těžko se něco vyčítá  bratrovi, který na poslední chvíli zaskakoval na osmé šachovnici. Bez řečí pomáhá „B“ týmu když je nouze . Rozehrál to dobře i když ve střední hře stál stísněně. Po domluvě nabídl remis, kterou soupeř nepřijal. Šli do koncovky věží a jezdců, kde černý velmi hezky uplatnil lepší postavení jezdce. 

 

5.2

4

Sokol Litenčice

4½​ - 3½​

2

ŠO TJ Zborovice B

 

 Přeji všem zborovickým šachistům hezké svátky vánoční a nashledanou na bleskovém turnaji 26. prosince.

Míra Nezdařil

—————

Zpět