Další vítězství A-čka

08.11.2015 20:33

Ve druhém kole jsme měli velmi silný výběr mladíků ze Starého Města. Když se člověk rozhlédl po hrací místnosti tak ze strany soupeře tam seděli prakticky junioři ovšem  naše řady bylo poznat podle bílých pokrývek hlav a někdy i ta chyběla.  Věkový průměr dnešních soupeřů byl 18,5 roku,  nám to „kazil“  pouze David i tak jsme se „vyšplhali“ na úctyhodných  48 let.  Ono i výsledek zápasu byl svým způsobem tímto faktorem ovlivněn a díky bohu v náš prospěch. Na některých šachovnicích nás převálcovali  kluci  v teorii zahájení, avšak chyběla jim trpělivost k zisku celého bodu. Těsná výhra  nás udržela na čele tabulky.

Sas Roman (Z)

1870

0

-

1

1903

Skalský Alexandr (Z)

 

Zajímavé je, že z mého pohledu kolem 11,oo hodin vypadala pozice Romana ze všech nejlépe. Asi jsem se špatně díval, protože za další hodinu jeho soupeř útočil na dámském křídle a dotáhl své černé pěšce až na pole b2 a c2. Jsem sám zvědav zda byl můj odhad správný až mi Roman pošle zápis.

Petržela Pavel (ZH)

1996

½

-

½

1868

Mrkus František (ZV)

 

Pavel za nás nastoupil v prvním historickém zápase. Mám dojem, že si vybral Pircku.  Soupeř nejprve útočil na malou rošádu a poté ve střední hře  se vše podstatné odehrávalo na dámském křídle. V koncovce stál soupeřův střelec se třemi pěšci proti koni a čtyřem pěšcům. Bílý král však byl blízko a tak partie skončila smírem.

Prachař Mojmír (Z)

1881

½

-

½

1869

Trubačík Josef (Z)

 

Pozice kterou jsem viděl, vše podstatné se odehrávalo na volném sloupci a. Zbytek byl do sebe zakleslý a celková rovina.

Krejčí Petr (Z)

1834

1

-

0

1841

Štefaník Richard (Z)

 

Petr jako vždy hned od začátku hrál velmi ostře. Po výměně dam a věží zůstaly na šachovnici pouze lehké figury. Černý postupně utahoval šrouby až neměl protihráč kloudného tahu. Za stavu 3,5 : 3,5 to byl vítězný bod. Velmi pěkně sehraná partie, jak mi odborníci říkáme „bez bázně a hany“.

Nezdařil Miroslav (Z)

1811

½

-

½

1829

Sedlačík Martin (Z)

 

Moje partie byla ukázka toho, co jsem napsal v úvodu. Chyby v 12 a 14 tahu, pozice na prohru a já pouze se snažil „kousat“. V koncovce také pozice na zastavení hodin,  ale soupeř si to chtěl zjednodušit pěšcem navíc. Nakonec jsem ho přesvědčil, že je to teoretická remis. Uf dnes jsem měl z pekla štěstí.

Šašek Jaroslav (ZH)

1799

1

-

0

1621

Trubačík Zbyněk (Z)

 

Jarda hraje vedle mě a tak když je čas kouknu. Dnes se bylo na co dívat. Skandinávská s velkou rošádou a neustálý tlak na královském křídle. Několika násobné vazby koně a dámy nakonec vyústily v kombinaci šachu a následného zisku jezdce a tak soupeř zastavil hodiny a gratuloval k vítězství. Krásně vedená partie.

Prachař David

1572

½

-

½

1627

Nekarda Jan

 

David nás dnes tak trochu „překvapil“ kdy s pěšcem navíc a tlakem na krále přijal remis. Ani nevím, zda se šel zeptat kapitána. V každém případě poděkování, že nás nenechal ve štychu a zasedl jako náhradník za šachovnici.

Nezdařil Radek

1485

½

-

½

1591

Macháček Lukáš

 

Ráďa je bojovník. Po zpackaném zahájení, kdy přehlédl známí to odskok  Jxf7  se zakousl do partie. Bojoval s pěšcem méně až do 13,oo hodin. Ve věžové koncovce nakonec získal pěšce zpět a jeho bodík byl na jazýčku vah,  zda 1 nebo 3 body. Velká pochvala za bojovnost.

 

ŠO TJ Zborovice A

 

ŠK Staré Město E

Sas Roman (Z)

1870

0

-

1

1903

Skalský Alexandr (Z)

Petržela Pavel (ZH)

1996

½

-

½

1868

Mrkus František (ZV)

Prachař Mojmír (Z)

1881

½

-

½

1869

Trubačík Josef (Z)

Krejčí Petr (Z)

1834

1

-

0

1841

Štefaník Richard (Z)

Nezdařil Miroslav (Z)

1811

½

-

½

1829

Sedlačík Martin (Z)

Šašek Jaroslav (ZH)

1799

1

-

0

1621

Trubačík Zbyněk (Z)

Prachař David

1572

½

-

½

1627

Nekarda Jan

Nezdařil Radek

1485

½

-

½

1591

Macháček Lukáš

 

:

 
 

 

Kluci je to hezký pohled na tabulku. Všem poděkování za to, že jste dali srdce do hry a bojovali. Příští zápas jedeme do Vlčnova, který by rád postoupil. Zkusíme jím to trochu znepříjemnit.

Míra Nezdařil 

—————

Zpět