Cenná remis A-čka

03.04.2016 20:15

V předposledním kole KSZ jsme jeli na Slavii Kroměříž. Jak v našem mužstvu, tak i u soupeře chybělo několik opor. Šance podle mě byly vyrovnané a mohlo by se zdát, že celý zápas bude „společenská“ záležitost. Ovšem to bylo do chvíle, než jsme zasedli k šachovnicím a černý spustil hodiny. Bitva trvala až do půl druhé a po velkém boji jsme si rozdělili body. Určitě s výsledkem jsme byli spokojenější my.

Jablečník Gustav (ZH)

2102

½

-

½

1881

Prachař Mojmír (Z)

 

Snad nejtěžšího soupeře měl kapitán na první šachovnici. Velmi dobře se připravil a zvládl jak zahájení tak i střední hru. Jednu chvíli obětoval figuru a já vůbec neviděl kompenzaci. Ovšem usměv na jeho tváři mi prozradil, že je spokojen. Když bílý souhlasil s remizou tak sálem proběhlo nespokojené mručení jeho kolegů, určitě čekali celý bod. Velmi cenná remis pro nás. Neúčast v RP zapomenuta.

Blümel Michal (Z)

1920

1

-

0

1834

Krejčí Petr (Z)

 

Petr při příjezdu hlásil , že byl nalezen ztracený mobil z minulého zápasu. Rozlil po čtvrtce u příležitosti  narozenin / dodatečně gratulujeme, příští rok opouští období zralého mládí a následuje střední věk /. Všechno je jednou poprvé a Petr bohužel na konci sezony ochutnal trpkost porážky. Vůbec nešlo o hru, ale o čas. Po celou dobu se mi pozice ze strany bílého moc líbila / skvělý dva koníci kontrovali celou situaci ve středu a byli neustálou hrozbou/ ovšem snad poprvé se dostal do takové časové tísně, že nestihl v limitu 40 tahů.

Jánek Jiří

1814

½

-

½

1811

Nezdařil Miroslav (Z)

 

Tak to mi jsme tahali až do půl druhé za stavu 3,5 : 3,5. Oproti Milovicím se p. Jánek na mě lépe připravil a v dámském gambitu zahrál nepříjemné Db3 za bílého. Našel jsem cestu k vyrovnání pozice, ale za chvíli jsem musel čelit tlaku. 30 s před časovým limitem jsem zatáhl 40 tah a po urputném boji jsme se shodli na dělbě bodu.  Musím přiznat - tentokrát měl soupeř pozičně navrch.

 Štencel Karel

1836

0

-

1

1799

Šašek Jaroslav (ZH)

 

Partie týdne. Dva hosté v barvách jednoho klubu jako soupeři. Před zápisem jsem si jejich partii přehrál a můžu říci – velmi hezká partie. Ve francouzské se hrála snad ta nejostřejší varianta. Černému se podařilo vyrovnat pozici a dlouho mi Fritz ukazoval 0,00. Po asi 22 tahu zahrál Jarda skvěle 5 přesných tahů a Karel i když našel obranu spotřeboval mnoho času, který u na závěr chyběl. Vše bylo korunováno  ve 33 tahu obětí kvality a útokem na sedmé řadě s matovým závěrem. 

Bačák Petr st.

1917

½

-

½

1774

Žalčík Vincenc (H)

Polišenský Jan

1601

½

-

½

1516

Indrák Jiří

 

Jediné dvě takříkajíc velmistrovské remisi zápasu.

Plachý Josef

1623

0

-

1

1485

Nezdařil Radek

Kostka Michal

1668

1

-

0

1494

Nezdařil Vlastimil

 

Ráďa byl hrdinou dne. Rozehrál to s černými velmi dobře a kontroloval postavení ve středu šachovnice. Podařilo se mu uloupit kvalitu bez kompenzace. Ovšem nejhezčí na celé partii bylo, že našel klidné pokračování spojené s tlakem věží na sloupci d. Pan Plachý se ještě snažil držet pozici svým jezdcem na e4 ovšem nakonec přehlédl celou dámu a vzdal se. Velmi odpovědně zahraná partie ze strany bratra.

No to s druhým bratrem to dopadlo hůře. Na jeho obranu musím napsat, že Michal má 100% úspěšnost a jeho elo rozhodně neodpovídá předváděné hře. Vlastik se nějak nešťastně postavil Jh2 a černý nepříjemně ovládl střed šachovnice. V krátké návštěvě se mi zdálo, že se Vlastikovi podařilo pozici zlepšit. Závěr jsem neviděl.

 

Slavia Kroměříž D

 

ŠO TJ Zborovice A

Jablečník Gustav (ZH)

2102

½

-

½

1881

Prachař Mojmír (Z)

Blümel Michal (Z)

1920

1

-

0

1834

Krejčí Petr (Z)

Jánek Jiří

1814

½

-

½

1811

Nezdařil Miroslav (Z)

Štencel Karel

1836

0

-

1

1799

Šašek Jaroslav (ZH)

Bačák Petr st.

1917

½

-

½

1774

Žalčík Vincenc (H)

Polišenský Jan

1601

½

-

½

1516

Indrák Jiří

Plachý Josef

1623

0

-

1

1485

Nezdařil Radek

Kostka Michal

1668

1

-

0

1494

Nezdařil Vlastimil

 

4

:

4

 
 

 

Závěrem:  Chci  pochválit všechny hráče za bojovnost, odvedený výkon a cennou remis na půdě favorita. Poslední zápas hrajeme doma 17.4.2016 s Dolním  Němčí .  V tabulce jsme na 5 místě a případná výhra by nás posunula na konečné / a mohu řící/ krásné 4 místo. 

—————

Zpět